Get Adobe Flash player

Kompozytor, który tworzy muzykę dla potrzeb filmu, jest jak drugi reżyser. Tak jak prawdziwy reżyser musi stworzyć odpowiedni obraz, tak kompozytor musi ten obraz podkreślić odpowiednimi nutami. Oglądając film, słyszymy muzykę, ale nie skupiamy się na niej. Muzyka jest dodatkiem do obrazu, potęgującym filmowe sekwencje. Słuchając muzyki, potrafimy ją dopasować sami do wielu scen, nawet nie oglądając filmu. Wiele filmów promuje swoją ścieżkę dźwiękową – oprócz filmu, na płytach znaleźć można najbardziej znane soundtracki. Wielu reżyserów współpracuje przy swoich filmach z jednym i tym samym kompozytorem – znajomość swoich oczekiwań i priorytetów upraszcza pracę, a dobrą produkcję tworzy się łatwiej. Bardzo znanym polskim duetem był Krzysztof Kieślowski i Zbigniew Preisner – przez kilkanaście lat stworzyli wiele wspaniałych filmów. Z racji iż byli wielkimi przyjaciółmi, profesjonalistami, ich współpraca zaowocowała znakomitymi soundtrackami do Dekalogu, Trzech kolorów, Podwójnego życia Weroniki. Muzyka Preisnera doskonale podkreślała dramaturgię obrazów Kieślowskiego. W amerykańskim kinie, takie duety tworzyli m.inn. Spielberg z Williamsem, Kusturica z Bregovicem, Lynch z Badalamentim.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *